Leverans sker vardagar mellan 8.00-20.00.
Det är alltid fri frakt och leveranserna sker endast i Stockholm. Ni finner alla våra leveransområden på en karta som redovisas i kassan.
Du blir kontaktad via telefon eller SMS samma dag som leverans.
Vi skickar beställningar med rosbud och tar inte på oss ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.
Ta inte emot rosorna om de är skadade!
Upptäcker du skador på rosorna skall du omedelbart anmäla detta till oss och göra en skadeanmälan. En ny rosbukett eller pengarna tillbaka ersätts om vi anser att skadan uppfyller kriterierna.
Upptäcker du inte skadan inom samma dag som rosorna levererats till dig och skadan är av nivå ett(1) eller två(2) kan den inte hänföras utav rosbudets hantering. Skulle skadan uppnå tre(3) kontaktar du oss på support@rosbudet.se och gör en skadeanmälan. Skicka in en bild på rosorna och ange även ert ordernummer så svarar vi dig så fort som möjligt.
Skadenivå:
Du som beställare har fullt ansvar för att uppgifterna du angett är fullständiga och korrekta, eventuella fel leveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Har du inte angett portkod räknas det även som ofullständiga uppgifter. Rosbudet kommer att ringa kontrollera uppgifterna om det t.ex. saknas portkod eller liknande. Om mottagaren inte är hemma och inte svarar i telefon vid överenskommen leveranstid så levereras rosorna dagen efter. En extra transportavgift på 100 kr kommer mottagaren att debiteras i samband med förseningen.
Beställningar måste ske senast Måndag och Torsdag kväll för att vi ska kunna uppfylla önskade leveransdatum då våra transporter ifrån Holland kommer fram kvällstid, Onsdagar och Söndagar.
(2)Måndag så kan man inte köpa förrän nästkommande Torsdag (2 dagar spärr Tis,Ons)
(4)Tisdag så kan man inte köpa förrän nästkommande Söndag (4 dagar spärr Ons,Tors,Fre,Lör)
(3)Onsdag så kan man inte köpa förrän nästkommande Söndag (3 dagar spärr Tors,Fre,Lör)
(2)Torsdag så kan man inte köpa förrän nästkommande Söndag ( 2 dagars spärr Fre,Lör)
(5)Fredag så kan man inte köpa förrän nästkommande Torsdag ( 5 dagars spärr Lör,Sön,Mån,Tis,Ons)
(4)Lördag så kan man inte köpa förrän nästkommande Torsdag (4 dagars spärr Sön,Mån,Tis,Ons)
(3)Söndag så kan man inte köpa förrän nästkommande Torsdag (3 dagar spärr Mån,Tis,Ons)
Vi kan komma att ändra/ta bort spärrarna inför olika event. (Just nu är det inga spärrar)
Rosor och choklad är färskvaror och enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller därför inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.
Resterande tilläggs produkter som t.ex. nallar och snittkniv kommer att följa distans- och hemförsäljningslagen då ni har ångerrätt och öppet köp upp till 14 dagar efter leverans.
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Minimiorder exkl. rabattkoder är 500 kr inklusive moms.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen